۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

تاریخ گردی در تور استانبول با موزه پرا

تاریخ گردی در تور استانبول با موزه پرا

درحال‌حاضر موزه پرا به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین مراکز فرهنگی استانبول در یکی از بهترین بخش‌های این شهر شناخته می‌شود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه استانبول است. این کلان‌شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان در ۲۰۱۰ به‌شمار می‌رود. استانبول در ساحل دریای مرمره قرار دارد و تنگه بسفر که این دریا را به دریای سیاه متصل می‌کند، از وسط این شهر می‌گذرد. بخش غربی شهر در قاره اروپا و بخش شرقی آن در آسیا واقع شده است. وسعت شهر استانبول ۱۵۳۹ کیلومترمربع تخمین زده می‌شود.

موزه پرا

موزه پرا که در شهر استانبول در کشور ترکیه قرار دارد، در تاریخ هشت ژوئن ۲۰۰۵ با هدف نمایش هنر و فرهنگ در طیفی گسترده برای عموم گشایش یافت. موزه پرا که در ساختمان قدیمی هتل بریستول واقع شده، نه‌تنها دنبال نمایش زیبایی و کیفیت مجموعه‌های خود است، بلکه در نظر دارد تا با ایجاد گفتمان با عموم مردم، ارزش‌ها و هویت‌های فرهنگی ناگفته در این آثار را موردتوجه قرار دهد. این موزه همچنین با استفاده از روش‌های نوین مانند برپایی نمایشگاه‌ها، تهیه نشریات، برگزاری رویدادهای سمعی و بصری و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های علمی، سعی دارد تا زیبایی و اهمیت این آثار را به نسل‌های آینده منتقل کند.

موزه پرا نه‌تنها در سطح بین‌المللی، بلکه در سطح داخلی نیز به همکاری‌های گسترده با موسسات مختلف پرداخته و علاوه‌بر برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برنامه‌های فصلی و نمایش فیلم را نیز پوشش می‌دهد. درحال‌حاضر موزه پرا به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین مراکز فرهنگی استانبول در یکی از شیک‌ترین بخش‌های این شهر شناخته می‌شود.

مراکز خرید استانبول

استانبول بهشت کسانی است که عاشق خرید هستند؛ مراکز خرید بزرگ و لوکس همراه برندهای معروف، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران در استانبول است. اما باید بدانید که خرید در استانبول در بعضی از زمان‌های سال به‌صرفه‌تر خواهد بود. بهترین زمان خرید در استانبول هنگام برگزاری فستیوال‌های خرید در این شهر است. فقط کافی است بدانید که به کدام مراکز خرید مراجعه کنید. شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از گردشگران ایرانی فقط با هدف خرید با تور استانبول سفر می‌کنند. از مطرح‌ترین مراکز خرید این شهر می‌توان به فروم، جواهر، اولیویوم، استانبول مال، ایستینیه پارک، پالادیوم استانبول و غیره اشاره کرد. همچنین بازدید از گراند بازار استانبول که یکی از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است، می‌تواند تجربه جدیدی در خرید باشد.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

استانبول آب‌وهوای مدیترانه‌ای، نیمه گرمسیر و مرطوب دارد که تقریباً در همه فصل‌های سال برای مسافرت مناسب است. اما بهترین زمان برای سفر به این شهر بهار و پاییز به‌نظر می‌رسد. اگر از علاقمندان به سفر در آب‌وهوای مرطوب و خنک هستید، پاییز بهترین زمان برای سفر شما به استانبول است. در این فصل شهر استانبول آب‌وهوایی مرطوب و خنک دارد. در این بازه زمانی شاهد بارش باران‌های فصلی هستیم. همچنین گردشگران تور استانبول ارزان باید بدانند میانگین دمای هوای استانبول در فصل پاییز حدود ۱۶ درجه سانتی‌گراد است. تورهای استانبول یکی از بهترین پیشنهادهای رفتن به سفر بوده که می‌توانید در ایام سال از آن استفاده کنید.

سفر به استانبول قدم به قدم

گرفتن پاسپورت

اولین کار بعد از قصد سفر به استانبول گرفتن پاسپورت است. صدور پاسپورت هزینه‌های متفاوتی دارد. برای صدور و تعویض پاسپورت یک هزینه کلی وجود دارد. هزینه دیگر که باید آن را پرداخت کنید، عوارض خروج است. اگر برای اولین بار باشد که از کشور خارج می‌شوید، هزینه‌ای مشخص از شما می‌گیرند. برای بار دوم‌تان این هزینه کمی متفاوت و بیشتر است و از بار سوم به بعد هزینه ثابت می‌شود و دیگر تغییر نمی‌کند.

گرفتن بلیط

بعد از درست کردن پاسپورت برای سفر به استانبول باید بلیط تور تهیه کنید. قیمت ناپایدار دلار قیمت تورها و بلیط‌های تورهای خارجی و داخلی را نامشخص می‌کند. قیمت بلیط هواپیما از تهران به استانبول رفت و برگشت، حداقل حدود یک و نیم میلیون تا دو میلیون تومان است. یکی از روش‌های کاهش هزینه‌ها را می‌توان خرید بلیط چارتر استانبول دانست. قیمت بلیط چارتر استانبول در اکثر موارد پایین‌تر از بلیط سیستمی است. اگر دنبال بلیط ارزان استانبول هستید، خرید بلیط چارتر می‌تواند راه‌حل مناسبی برای شما باشد. البته در مواقع پرسفر قیمت بلیط چارتر چندان کم‌تر از بلیط سیستمی نیست. بنابراین پیش از خرید به این موضوع دقت و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.

شما می‌توانند با وارد کردن مبدا و مقصد، تاریخ سفر خود و جستجو در علی بابا می‌توانید لیست تورهای موجود را ببینید. برای پیدا کردن تورهای ارزان می‌توانید بر اساس قیمت مرتب‌سازی کنید. اگر قصد یافتن تور لحظه آخری استانبول را دارید، هنگام انتخاب تاریخ سفر می‌توانند گزینه لحظه آخری را انتخاب کنید تا لیستی از تورهای لحظه آخری را ببینید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5157885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha